1396-05-07 13:00
3217
0
42057
گلستان مقصد گردشگری تابستانه ؛

آشنایی با روستای تاریخی چلی سفلی + تصاویر

آشنایی با روستای تاریخی چلی سفلی شهرستان علی آباد کتول جاذبه ای دل نواز در استان گلستان

به گزارش گلستان ما ؛ روستای چلی سفلی در شهرستان علی اباد کتول بخش کمالان واقع شده است. این روستا در منطقه ای با اقلیم شدیدا سرد تا معتدل قرار گرفته است.

هسته اولیه این  روستا در مرحله اول باریک سرا که دارای قدمت بیشتراز00 9  سال بوده  و در مرحله دوم محله های ابدال سرا، عابدی سرا، تجری سرا، کشیر سرا و دنکوب سرا  در مرحله سوم الازمن سر، سادات محله، سرا قدم، و محمد زمین می باشد.

بناها در روستا چلی به صورتي آزاد در شیب روستا ساخته شده‌اند و قرار گيري آنها در كنار هم از نظمی که از توپوگرافی دره  تبعيت مي‌كند شکل گرفته است. به علت قرارگیری روستا در شیب یاد شده بناها اکثرا" نزدیک به هم را دارند .

شیب خیابان های روستا اقتضا می کند خانه ها در طرفی یک طبقه و سمت دیگر آن دو یا سه طبقه باشد.

پوشش گیاهی: درختانی نظیر چنار، مازو، انجیلی، خرمندی،گردو، انجیری، نمدارو افرا، گیاهانی نظیرتمشک، انجیر،علف خرس، شلمی، گاوپنبه،،انار،زولنگ،خاکشیر، پیچک صحرایی، خارشتر، ختمی،کاسنی، سیاه تلو و پوشش جانوری از جمله گاو کوهی،بزکوهی(کل)،میش،روباه، خوک،گرگ،شغال،سنجاب،تشی،انواع  پرندگان،قرقاول،کبک،،کبوتر،سار،توکا،کرکس،بلدرچین،شاهین،،گنجشک،کلاغ، عقاب،،هدهد و ... در این روستا و بافت تاریخی ارزشمند این روستا باعث گردیده است که شگفتی ای دلنواز در استان گلستان رقم بخورد.

001 1

001 2

001 3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.